Dag 2

1. Table. Zit op je billen met licht gebogen benen en je handen onder je schouders. Breng je heupen zo hoog mogelijk in de lucht. Span je billen aan. Probeer 30 stuk achter elkaar te doen

Ademhaling: inademen heupen naar beneden, uitademen heupen zo hoog mogelijk

 

2. Toe touch 3x 10 met 30 sec rust. Breng je benen in de lucht en strek ze uit. Probeer je tenen aan te raken. Voor minder weerstand raak je enkels aan of lager (beginner)

Extra weerstand raak je tenen aan (gevorderde) en houd dit even vast (expert).

Ademhaling: inademen naar beneden, uitademen bij omhoog komen

 

3. Recumbent leg bend 3x 10 Links en rechts met 30 sec rust. Ga eerst plat liggen. Haal je boven lichaam van de grond en ondersteun jezelf met je armen op de grond. Strek je benen uit ongeveer 45 graden van de grond. Trek 1 been in en houd de ander gestrekt. Strek je been weer en trek de andere been in.

 

4. Side bridge (plank) 3x 10 links en 3x 10 rechts. Ga eerst op je zijkant liggen. Leg je elleboog op de grond onder je schouder. Ga in een rechte plank staan. Tik met je heupen de grond aan en kom direct om hoog.

Ademhaling: inademen bij het tikken met je heupen op de grond, uitademen bij het aanspannen rechte buikspier en onderbuik schuin (omhoog komen)

 

Succes 👊💪✅