Dag 10

1. One leg hip raise. 3x 10 links en 10 rechts.

 

Ga liggen op je rug, armen naast je zij en Leg je linker voet op de grond (knie hoogte rechter voet). Breng je rechterbeen gestrekt omhoog tot een hoek van 45 graden. Breng je heup zo hoog mogelijk in de lucht. Houdt dit 2 sec vast. Gevorderde 5 sec.

2. V-up 40 totaal

 

Ga liggen op de rond. Armen en benen gestrekt. Span je buik en kom met je benen en schouder iets van de grond (startpositie). Kom zowel met je benen en schouders verder omhoog (V houding) en probeer met je vingers je tenen (als je het niet red je enkels) te raken. Beginners kunnen hun armen door zwaaien naast hun benen tot ze parallel staan met de grond. Gevorderde 2 sec vast houden (tenen of enkels).

3. Torso raise twist 3x 15

 

Lig op de grond met je armen gespreid. Maak een sit up (kom met je boven lichaam omhoog, benen gestrekt op de grond. Houdt je armen gestekt uit elkaar en twist in 1 beweging je torso rechts en links in. Ga vervolgens weer plat liggen.

 

4. Pelvis twist 3x L10 R10

 

Ga plat op je rug liggen, armen gestrekt. Breng je benen in de lucht 90 graden en houdt ze gebogen. (Voor gevorderde gestrekt). Houd je benen op graden en brengt het naar de grond en raak de rond net niet aan. Breng je benen weer terug in het midden en daarna naar de andere kant richting de grond (niet aan raken).

 

Succes👊🏼